Diş Eti Hastalıkları Kronik Hastalıkların Belirtisi Olabilir mi?

Sağlıklı diş etlerinin sahip olması gereken renk açık pembedir. Diş etlerinde kırmızılık ya da şişlik görülmesi bir problem olduğuna delalettir. Diş eti hastalıkları çoğunlukla önlenebilir rahatsızlıklardır. Her gün düzenli fırçalama, diş ipi kullanımı, gargara yapma, sigara ya da aşırı kahve veya asitli içecek tüketimi gibi kötü alışkanlıklardan uzak durma ve düzenli diş hekimi ziyaretleri, önleyici tedbirler listesinin başında yer alır. Mevcut diş eti hastalığı tedavisi için uzman hekimlere başvurmak gerekir. Dolayısıyla “Diş eti hastalıklarında ne yapmalıyız?” sorusunun cevabı ancak deneyimli bir periodontoloji uzmanına danışarak ortaya konabilir.

Vücudunuzdaki tüm organ ve sistemler birbiriyle bağlantılıdır. Yaşadığınız herhangi bir rahatsızlık herhangi başka bir sorunun belirtisi olabilir. Ağız ve diş sağlığı ile ilgili yaşanan rahatsızlıklar söz konusu olduğunda da bu durumla karşılaşmak mümkündür. Bazı diş eti rahatsızlıkları başka bazı kronik hastalıkların belirtisi olarak ortaya çıkabilmektedir. Peki bahsi geçen diş et hastalıkları nelerdir? Ve bu hastalıklar hangi kronik rahatsızlıkların belirtisi olabilir?

Çeşitli Diş Eti Rahatsızlıklarının Belirtisi Olabileceği Hastalıklar

Diyabet

Kandaki şekerin yükselmesi diş eti problemlerini tetikler. Aynı şekilde var olan diş eti hastalıkları da kandaki şeker düzeyini kontrol altında tutmayı zorlaştırabilir. Eğer varolan diş eti problemi, ağız ve diş sağlığı ile ilgili net bir gerekçeye bağlanamıyorsa, uzman hekim tarafından gerek görüldüğü taktirde bu ihtimal de değerlendirilebilir.

Kemik Erimesi (Osteoporoz)

Kemik erimesi vücudunuzdaki tüm kemikleri olumsuz etkileyebilir. Buna çene kemiği de dahildir. Osteoporoz ile birlikte çene kemiğinde zayıflamalar ve boşluklar görülebilir. Söz konusu problemler periodontal rahatsızlıkları da tetikleyebilir.

Kansızlık (Anemi)

Sağlıklı diş etlerinin renginin açık pembe olması gerektiğinden bahsetmiştik. Bazı durumlarda diş etlerinde normal olmayan bir solgunlukla karşılaşılabilir. Ve söz konusu solgunluk, kişideki kansızlığa bağlı olarak ortaya çıkabilir. Yani diş eti solgunluğu kimi zaman anemi belirtisi olabilmektedir.

İltihaplı Eklem Romatizması

Yapılan araştırmalara göre eklem romatizmasından mustarip kişilerin diş eti rahatsızlıkları yaşama olasılığı herhangi bir bağışıklık sistmei problemi olmayanlara göre çok daha fazladır. Dolayısıyla diş eti rahatsızlıklarının arkasında eklem romatizması rahatsızlığı bulunması da ihtimaller arasında yer alır.