20'lik Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

Gömülü diş problemi en çok 20 yaş dişlerinde görülmektedir. Genellikle 18 ila 24 yaş arasında ağızdaki yerlerini alması beklenen dişler kimi zaman gömülü ya da yarı gömülü şekilde kalabilir. Söz konusu gömülü dişlere müdahale edilmesinin gerekip gerekmediği ise uzman ve deneyimli bir diş hekimi tarafından yapılan muayene sonucunda belirlenmelidir.

Komşu dişlerde çürüğe sebep olan, çevre dokulara zarar veren, kistik yapıları tetikleyen ya da diş eti iltihaplanmasına yol açan 20’liklerin bekletilmeden tedavi edilmesi önemlidir. Aksi halde bu dişler ağız ve diş sağlığını tehdit edebilmektedirler.

20’lik Diş Tedavisi Süreci

Gömülü 20’lik dişlerle ilgili tedavi genellikle bu dişlerin çekilmesi şeklinde gerçekleşir. Ancak “20’lik diş çekimi zorunlu mudur?” sorusunun cevabı elbette hayır olacaktır. Ağzınızdaki 20’lik dişlerin, onlardan beklenen fonksiyonları sorunsuzca yerine getirdikleri, çürüme ya da dişlerde çarpıklık gibi sorunlara yol açmadıkları müddetçe, çekilmeleri gerekmeyecektir. Diş kaybı olmadan 20’lik diş tedavisi yapmak mümkündür. Bunun için kanal tedavisi yaygın yöntemler arasında yer alır.

Gömülü 20’liklerin çekimi temel manada diğer dişlerin çekiminden farklı değildir. Ancak bazı durumlarda bu dişlerin cerrahi operasyonla alınması gerekli görülebilmektedir. Bu aşamada devreye çene cerrahı girer. Operasyon öncesinde ayrıntılı muayene ve gerekiyorsa ilaç tedavisi alınır. Özellikle dişin yarı veya tam gömülü olduğu durumlarda cerrahi operasyonla çekim gerekebilir. Operasyon sonrasında ilk bir iki gün aşırı sıcak, aşırı soğuk ve sert, katı yiyeceklerden uzak durulması tavsiye edilir. Bu süreçte ılık ve mümkün mertebe yumuşak gıdalarla beslenmeyi tercih etmelisiniz. Yine operasyonu takip eden günlerde uzman hekimin tavsiye etmesi durumunda antiseptik gargara kullanımı önerilir. Ayrıca bu süreçte sigaradan da uzak durmak gerekir.

20 yaş diş tedavisinin pek çok avantajı bulunur. Her şeyden önce tedavi sayesinde çok daha sağlıklı bir ağız ve diş yapısına kavuşabilirsiniz. Problemli 20’liklerden kaynaklı ağrı ve sızıdan kurtulursunuz. Estetik görünüme sahip, sorunsuz bir diş dizilimi sağlayabilirsiniz. Ayrıca problemli 20’liklere bağlı olarak ortaya çıkabilecek diş çürümelerini ve diş kayıplarını engellemiş olursunuz. Sağlıklı dişlerle özgürce gülümsemenin keyfini çıkarırsınız.