Şeffaf Plak Tedavisini Tercih Etmeniz İçin 5 Sebep

Dişte Şeffaf Plak Nedir?

Tıpta telsiz ortodonti tedavisi olarak bilinen şeffaf plak tedavisi, geleneksel metal ya da porselen teller yerine 3 boyutlu yazıcılar kullanılarak kişiye özel tasarlanan ve şeffaf plaklar kullanılan ortodontik tedavidir.

Şeffaf Plak Hangi Durumlarda Uygulanır?

Şeffaf plakların uygulandığı ortodontik rahatsızlıklar çeşitlilik göstermektedir. Aralıklı dişler, dişlerdeki çapraşıklıklar, yanlış kapanış bu ortodontik rahatsızlıklara örnek olarak verilebilir.

Şeffaf Plak Tedavisini Tercih Etmeniz İçin 5 Sebep

• Estetik braketler (porselen) ile kıyaslandığında şeffaf plak, neredeyse hiç görülememektedir ve tedavisi çok daha rahattır. Geçirdikleri diş tedavisiyle bütün dikkatleri üzerine çekmek istemeyen hastalar için idealdir. Pekiştirme tedavisi şeffaf plak kullananlar, kullandıkları şeffaf plaklardan ve aldıkları hizmetten son derece memnunlar.
  • Plakların takılıp çıkarılabilir olması, ağız bakımını yaparken ve diş fırçalarken de avantaj sağlar. Braketlerin dişlere yapışık olması, çapraşık dişlere diş temizliğini zorlaştırır. Dolayısıyla diş çürükleri ve diş eti iltihaplanmaları da şeffaf plaklara sahip kişilerde braketlere sahip kişilere göre daha az rastlanır.
  • Şeffaf plak tedavilerinde randevu sıklığı daha seyrektir. Plaklar hastaya verildiği için kontroller 6-8 haftada bir yapılır. Braket tedavilerinde ise kontroller arası süre 4-6 haftayı aşarsa tedavinin gidişatında yavaşlamalar yaşanabilir.
  • Her sene kendini yenilemesi ve dijital teknolojiden yararlanması her türlü zor ve farklı kapanış bozukluklarının tedavi edilmesini mümkün kılar. Derin kapanış, çekimli tedaviler, açık kapanış, Sınıf II ile Sınıf III tedavilerinde şeffaf plak kullanılmakta ve oldukça iyi sonuçlar elde edilebilmektedir.
  • Ataşman olarak adlandırılan ve dişle aynı renge sahip dolgular, şeffaf plak tedavilerinde kullanılabiliyor. Braket tedavisi ile kıyaslandığında braketler sayıca ve yüzey alanınca daha fazla olduğundan kopma ihtimalleri daha fazladır. Kopma ihtimal, daha az olduğundan şeffaf plak sahibi kişilerin yapmaları gereken tek şey, yemekten önce plaklarını çıkartmaktır.

Klinik AFM olarak sunduğumuz hizmet, başarılı ve kaliteli tedavilerdir. Alanlarında uzman hekimlerimiz sayesinde onlarca başarıya imza attık ve atmaya da devam ediyoruz. Ağız ve diş sağlığınızla ilgili sorunlar yaşıyorsanız  Klinik AFM, bu sorunlardan bütünüyle kurtulmanız için daima yanınızdayız.