Ağız Kanseri Nedir, Belirtileri Nelerdir?

Ağız kanseri nedir?” sorusu kısaca şu şekilde tanımlanabilir: Ağız kanseri; ağzın ya da dudakların herhangi bir kısmında anormal hücrelerin büyümesidir. Erken evrede teşhis edilen ağız kanseri vakalarının tedavisinde başarı oranı yüksektir. Bu kanser türünde genellikle cerrahi tedaviye başvurulur. Uzman hekimin uygun görmesi halinde cerrahi tedaviye ek olarak kemoterapi de uygulanabilir.

Ağız Kanserinin Belirtileri Nelerdir?

Ağız kanseri değişik belirtiler gösterebilir. Bu nedenle “Ağız kanseri belirtileri nelerdir?” sorusunun cevabı pek çok farklı şey olabilir. Aşağıda ağız kanseri için yaygın görülen bazı belirtiler sıralanmıştır. Bu şikayetler arasından bir ya da birden fazlası uzun süre devam ettiği taktirde ihmal edilmeden uzman hekime başvurmak doğru olacaktır.

• Ağız içinde ya da dudak üzerinde yara çıkması ve söz konusu yaraların 2 haftadan uzun süre boyunca iyileşmemesi
  • Ağız içinde renk değişimleri, kısmen soluk renkli görüntünün oluşması.
  • Ağızda şişlik ya da yumru hissedilmesi
  • Yanakta yumru hissedilmesi ya da kalınlaşma olarak tarif edilebilen biçim değişiklikleri
  • Ağızda ya da dilde uyuşma hissi
  • Boğaz ağrısı ve/veya boğazda bir şey varmış hissi
  • Çiğnerken ve yutarken zorluk çekme
  • Diş ve diş etlerinde ya da çenede ağrı hissetme
  • Ağız kokusu
  • Ses kısılması
  • Kilo kaybı

Ağız Kanseri Riskini Arttıran Faktörler Nelerdir?

Ağız kanseri neden olur?” sorusu için kesin bir yanıt vermek mümkün değildir. Ancak bu kanser türünü tetikleyen bazı risk faktörlerinden bahsetmek mümkündür. Söz konusu risk faktörleri şu şekilde sıralanabilir:

• Öncelikle “Ağız kanseri genetik midir?” sorusunu cevaplayalım. Ağız kanserinin kesinlikle genetik olduğuna dair net bir veri bulunmamaktadır. Ancak yapılan araştırmalar ağız kanserinde genetik yatkınlığın da etkili olabildiğini göstermektedir.
  • Uzun süreli sigara ve aşırı alkol tüketimi ağız kanseri riskini arttırmaktadır. Sigara alışkanlığını süresi uzadıkça risk de aynı oranda artmaktadır.
  • Ultraviyole ışılarına çok fazla maruz kalmak ve obezite de risk faktörleri arasında yer alır.
  • Yanlış beslenme alışkanlıkları, zayıf bağışıklık sistemi ve riski arttıran nedenler arasında sıralanabilir.

Ağız kanseri riskini arttıran bir başka etken de ağız ve diş sağlığına özen göstermemek ve ağız hijyenini korumamaktır.