DİŞ AĞRISI ÇEŞİTLERİ NELERDİR?

Diş ağrılarına sebep ola etkenler çoğunlukla kemik dokusu, diş eti ve diş kaynaklı olarak değerlendirilebilir. Diş ağrılarının sebeplerinin net bir şekilde ortaya konulması için uzman bir diş hekimi muayenesi gerekmektedir. Bu muayene olmadan yapıldığı düşünülen teşhisler sadece kişisel değerlendirmeden ibaret olmaktadır. Ağız ve diş sağlığı amatör değerlememelere emanet edilecek kadar basit konu değildir.

Diş ağrılarının nedenleri genel olarak sıralamak gerekirse;

• Diş minelerinde meydana gelen aşınmalar,
  • Diş etlerinde oluşan hastalıklar,
  • Dişlerde meydana gelen kırık ve çatlak oluşumu,
  • Dişler arasında oluşan boşluklara sıkışan çeşitli maddelerden ötürü oluşan basınç,
  • Dişlerde oluşan çürük vakaları şeklinde sıralamak mümkün olacaktır.

Ağız ve diş sağlığına gerekli önemin verilmemesi ile birlikte ağız hijyeninde oluşan aksamalar diş ağrılarının esasında en temel sebeplerindendir. Ağız ve diş sağlığı ciddiye alınmayıp göz ardı edilmeye başlandığında dişlerde öncelikle çürük vakaları kendini göstermeye başlar. Oluşan bu çürükler temas halindeki ve civarındaki diğer dişlere de kolayca etkisi altına alır. Dişin en dış katmanı olan diş minesinin zarar görmesi diş ağrılarının başlangıç ve en temel göstergesidir. Mine tabakasının üzerinde sinir uçlarının bulunmaması çürük vakasını geç fark edilmesine bu sebeple de önlem de geç kalınmasına neden olur.

Şekerli ve unlu mamullerin sıklıkla tüketimi, ağzı hijyenindeki özensizlik nedenleriyle diş minesi etrafında bakteri oluşumları meydana gelir. Bu bakteriler her geçen gün diş minesinde zayıflamalar olmasına neden olur. Çürük oluşturan mikro organizmaların zamanla daha derinlere inmesi ağrıların seviyesini ve şiddetini de artırır. Oluşan dayanılmaz ağrılar farklı şekillerde kendini gösterir.

Dişlerdeki ağrılar çoğunlukla,

• Sıcak veya soğuk gıdalara karşı oldukça yüksek bir hassasiyet doğurur,
  • Çiğneme esnasında uygulanan bası nedeniyle dayanılmaz ağrılar meydana gelir,
  • Oluşan çürük sebebiyle giderek şiddeti artan ağrılar kendini gösterir.

Kendiliğinden oluşabilecek ağrılarda olduğu gibi diş ağrıları çoğunlukla yukarıda belirtildiği şekilde kendini göstermektedir.

Diş ağrılarının tedavi edilmesi ya da şiddetinin azaltılması anlamında değişik öğreti ve tavsiyelerle günlük hayatta karşılaşmak mümkündür. Bunların hiçbiri doğruluğu bilimsel olarak kanıtlanmış yöntemler değildir. Böyle durumlarda yapılması gereken en doğru hareket tarzı uzman bir diş hekimine muayene olmak olacaktır. Diş hekimin yapacağı değerlendirme ile birlikte oluşturacağı tedavi programı en doğru tedavi şeklidir.