Diş Apsesi Nedir? Tedavisi Nasıldır?

Bakteri kaynaklı bir enfeksiyona bağlı olarak diş veya diş etlerinde meydana gelen birikintiye diş apsesi adı verilir.

Diş Apsesi Belirtileri

• Dişte tekrarlayan ve süreklilik arz eden ağrı, sızı
  • Yemek yerken ortaya çıkan, sıcak ve soğuk temasında kendini gösteren hassasiyet
  • Dişteki apseye bağlı olarak yüz ve boyun bölgesinde orya çıkan şişme
  • Ağızda kötü tat ve kötü koku
  • Ağzı açarken yaşanan zorluk
  • Yutma güçlüğü

Diş Apsesinin Zararları

Apse yapmış diş tedavisi ihmal edilmemelidir. Aksi halde yalnızca ağız ve diş sağlığı için değil, genel sağlık için de bir tehdit unsuru haline gelebilir. Tedavi edilmeyen apselerden üreyen zararlı mikroorganizmalar vücudun başka bölgelerine yayılarak daha ciddi ve büyük rahatsızlıklara sebebiyet verebilir.

Örneğin enfeksiyonun yakın kemiklere yayılması (osteomiyelit) bunlar arasında yer alır.

Diş Apsesi Tedavisi Nasıldır?

Diş apsesi tedavisi için kullanılabilen alternatif yollar hangileridir?

Antibiyotik kullanımı apse tedavisinde sıklıkla başvurulan bir yöntem olma özelliği taşır. Kanal tedavisi de yine diş apsesi tedavisinin önemli bir aşamasını meydana getirir. İlerlemiş boyuttaki apse vakalarında ise cerrahi uygulamalara başvurulabilir. Eğer cerrahi yöntemlerden de istenen sonuç alınamazsa o zaman son çare olarak dişin çekilmesi yoluna gidilir.

Diş apsesi tedavisi için başvuracağınız tek adres uzman bir diş hekimi olmalıdır. Uzman hekim dişlerinizi muayene ettikten sonra uygun olan tedavi yöntemini belirler. Tedavi hakkında sizi bilgilendir ve olası riskleri ortaya koyar. Böylece tedavi hayata geçirilir.

Klinik tedaviler haricinde doğal diş apsesi tevdisi ile ilgili çeşitli alternatif yöntemlerden de söz edilmektedir. Antibakteriyel özelliğe sahip karanfil yağının apseli bölgeye az miktarda uygulanması bunlardan biridir. Bu şekilde apseli dişteki ağrı geçici olarak hafifletilebilir. Aynı şekilde tuzlu suyla gargara, apseli diş üzerine nane çayı koyma gibi doğal yöntemlerden de söz edilebilir. Ancak tüm bunların mevcut ağrıyı dindirmek için geçici yöntemler olduğunu ve kalıcı tedavinin ancak uzman diş hekimlerine danışarak bulunabileceğini unutmamak gerekir.