DİŞ KİSTİ TEDAVİSİ HAKKINDA HER ŞEY

Literatürde kistler; içinde sıvı ya da kıvam olarak sıvıya yakın materyallerle dolu yapılardır. Diş kitleri de bu yapılar ağız ve diş bölgesinde oluşmuş halleridir. Diş kistleri çoğunlukla belirti göstermeden oluşurlar. Fakat bazen de ağzı ve diş sağlığında problemler, kötü koku ve tat, dudak ve çene etrafında ağrısız şişkinlikler olarak kendini belli edebilirler. Daha ilerleyen durumlarda ağız açmada sorunlar yaşanmakla beraber çene kemiğinde kırıklara neden olan durumlarda oluşabilmektedir.

Diş Kisti Nedir?

Kist yapısında iltihap biriktirmesine ek olarak; sıvı, hava ya da ya da sıvıya yakın yarı katı malzemeler içeren patolojik yapılar olarak tabir edilebilir. Oluşum hızı oldukça yavaş olan diş kistleri çene kemiğinde y da dişlerin kök kısımlarında oluşabilir. Oluşumunu tamamladıktan sonra dişlerde öncelikle olmak üzere ağız ve diş sağlığı konusunda sıkıntılar yaşanmasına neden olur.

Diş Kökünde Kist Belirtileri

Bilinen genel kanının aksine diş kistlerinde ağrı çoğunlukla kendini belli etmez. Kistlerde enfeksiyon oluşumlarında ağrı hissi yaşanabilir. Kistler genel olarak 20 yaş dişlerinde ve başarısız kanal tedavilerinde sonra gözlemlenmektedir.

Diş Kisti Nasıl Oluşur?

Diş kistleri her kişi de her bünyede oluşum göstermez. Aynı zamanda diş kistlerin oluşum esnasında ağrı hissiyatı yaratmaz. Bu gizlenme durumdan dolayı en son safhalarda ya da yer yer ağrı hissi verdiği anlarda fark edilebilir yapılardır. Fark edilmediği takdirde çene kemiğinde tahribatlara sebep olur.

Yapılan gözlemler sonucunda;

• Kötü ve başarısız diş tedavilerinin,
  • Dişlerde yaşanan travmaların,
  • Dişlerde oluşan çürüklerin diş kistlerine neden olduğunu söylemek mümkündür.

Diş Kisti Bitkisel Tedavi Mümkün Müdür?

Bitkisel tedavi yöntemleriyle diş kistlerinin tedavi edilebileceği değerlendirilen durumlar vardır. Lakin bu alternatif çözüm yolları bilimsel olarak ispat edilmiş gerçeklere dayandırılamadığı için tavsiye edilen yöntemlerden değildir. Alternatif çözüm yolları yerine diş hekimine müracaat etmek daha doğru olacaktır.

Diş kitleri tedavisi hiçbir zaman sadece ilaç kullanımı ile son bulmaz. Kullanılana ağrı kesiciler kistlerin yarattığı ağrı hissini ötelemekten ileri gidemez. Bu gibi durumlarda mutlaka diş hekimi değerlendirmesi alınmalı ve gerekli cerrahi müdahale ve sonrasında yapılacak olan temizlik işlemleri uygulanmalıdır. Son olarak rutin kontroller tedavi sürecinin sağlıklı bir şekilde son bulmasını sağlayacaktır.