Diş Sızlamasının Nedenleri ve Tedavisi Nedir?

Çeşitli sebeplere bağlı olarak dişin iç kısmında ya da diş çevresindeki dokularda meydana gelen rahatsız edici ağrılar diş sızlaması olarak bilinir. Dişlerdeki sızlama genellikle fırçalama esnasında ya da sıcak-soğuk gıda tüketimi sırasında ortaya çıkar.

Diş sızlaması nedenleri birbirinden farklı olabilmektedir. Çürük, kırık, hasar görmüş diş ve/veya diş dolguları, yapısal diş hassasiyeti, diş gıcırdatma ve diş sıkma rahatsızlığı, diş eti problemleri, 20’lik dişlerin sürmeye başlaması, yapısal çene kemiği bozuklukları, diş sızlamasına neden olabilen risk faktörleri arasında yer alır.

Eğer sızlamanın kaynağı çürüme ise uzman bir diş hekimine giderek çürük diş tedavisi alabilir, dişlerinizdeki sızlamayı kısa süre içinde ortadan kaldırabilirsiniz. Dişteki çürümeler için en sık gerçekleştirilen tedavi yöntemleri arasında dolgu ve kanal tedavisi gelir.

Benzer şekilde, dişlerde kırılma ya da çatlama vakalarının görüldüğü durumlarda uzman hekim kontrolünde kırık diş tedavisi yahut çatlak diş tedavisi alabilir, ağzınızın içindeki can sıkıcı sızlamaya son verebilirsiniz.

Bruksizm, yani diş sıkma/diş gıcırdatma rahatsızlığı da dişlerin sızlamasına yol açabilen önemli etkenler arasında yer alır. Eğer sızlamanın kaynağının bruksizm olduğu biliniyorsa ikinci aşamada bruksizme neyin sebep olduğu belirlenmelidir. Bunun için yine profesyonel desteğe ihtiyaç duyulur. Yapılan muayeneden ve hastanın şikayetleri dinlendikten sonra bruksizm için tedavi aşamasına geçirilir. Gece plağı, diş sıkma tedavisinde sıklıkla kullanılan etkili bir yöntem olma özelliği taşır.

Gündelik hayatınızı etkileyen, iş, aile ve sosyal yaşamınızı sekteye uğratabilen diş sızlamasını ortadan kaldırabilmek için her şeyden önce sorunun nedeni net bir biçimde ortaya konmalıdır. Ancak ondan sonra en uygun diş sızlama tedavisi için harekete geçilebilir. Bunun için öncelikli olarak alanında deneyimli ve uzman bir diş hekimine muayene olmak şarttır. Ancak bir uzman tarafından gerçekleştirilen detaylı bir muayeneden sonra sızlamanın kaynağı kesin bir şekilde belirlenebilir.

Sızlayan diş tedavisi için uygulanabilecek pek çok alternatif yöntem bulunmaktadır. Öte yandan ağız ve diş bakımının eksik ya da yanlış yapılması halinde bu tedavilerden hiçbirinden tam ve kalıcı sonuç elde edilemeyeceğinin de bilinmesi gerekir.