Ortodontik Bozukluklar İçin Hızlı ve Ağrısız Çözümler

Diş çapraşıklıkları, dizilim bozuklukları ve kapanış problemleri, ortodontinin başlıca ilgi alanları arasında yer alır. Ortodontik problemlerde, gerek daha etkili gerekse daha kolay ve konforlu tedavi süreçleri için erken teşhisin önemi büyüktür. Ancak toplumumuzda bilhassa ortodonti tedavilerine karşı ne yazık ki yaygın bir korku ve endişe eğilimi mevcuttur. Bu eğilimin altında yatan sebep ise genel olarak ortodonti tedavilerinin zor, uzun ve estetik kaygılara yol açan nitelikte olduğuna dair yaygın ve yanlış görüşe dayanır. Oysa ki günümüzde, modern diş hekimliği uygulamalarının sayesinde son derece hızlı, ağrısız ve konforlu tedaviler hayata geçirilebilmektedir.

Ortodonti problemleri için uygulanabilecek çok sayıda alternatif tedavi yöntemi bulunmaktadır. Mevcut problemin türüne, boyutuna ve hasta beklentilerine göre, söz konusu yöntemlerden hangisinin en uygun olduğuna karar verecek olan kişi ise uzman diş hekimidir.

Kişinin ortodonti tedavisiyle ilgili varolan kaygılarını giderebilecek şeffaf plak tedavisi, görünmez diş teli tedavisi gibi alternatif yöntemler son dönemde yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu iki tedavi yöntemi de ağız içinde görünürlüğü az aparatlar aracılığıyla gerçekleştirildiği için hastanın günlük yaşamını aksatmaması açısından avantajlıdır. Şeffaf plak tedavisi buna ek olarak kolaylıkla takılıp çıkarılabildiği için hastaya tedavi süresince daha fazla esneklik kazandırır. Hasta özel durumlarda plağı kendi başına çıkarabilir. Bu avantaj da ona konfor ve özgüven olarak geri döner.

Daha geleneksel bir yöntem olan diş teli ise sabit apareylerden oluşur. Genellikle daha ileri boyuttaki ortodonti problemleri için bu yönteme başvurulur. Günümüzde diş telinin de kişiye özel olarak alternatif renklerde veya şeffaf olarak hazırlanma şansı vardır.

Şeffaf plak mı diş teli mi?

Ortodontik probleminizin boyutuna ve beklentilerinize göre sizin için en uygun tedavinin hangisi olacağını ancak hekiminiz söyleyebilir.

Her hastanın klinik gereksinimleri ve beklentileri birbirinden farklıdır. Tedavi için hareketli apareyler mi, sabit metal ya da estetik braketler mi, yoksa şeffaf diş plakları mı kullanılmalı, bu soruyu ancak uzman ortodontist ile hasta karşılıklı fikir alışverişi içinde yanıtlayabilir. Ortodonti tedavilerinde başarıya ulaşmak için doktor ile hastanın tam uyumu ise olmazsa olmazdır.