Başarısız Bir İmplant Tedavisi Nasıl Anlaşılır?

Günümüzde diş eksikleri vakalarında sıklıkla başvurulan en uzun süreli, hatta ömürlük tedavi implant tedavisidir. İmplant tedavisi, kemik gelişimini tamamlamış olan, 18 yaşındaki ya da 18 yaşını geçmiş bireyler uzman hekim tarafından tedaviye uygun olduğu belirlenen her bireye uygulanabilmektedir.

Diş eksikliğine sahip olan bireyler gün geçtikçe daha fazla implant tedavisine başvurmaktadır. İmplant tedavisinin en avantajlı tarafı ömrün sonuna kadar kullanılabilecek bir tedavi yöntemi olmasıdır. Ayrıca tek diş implant yapılabileceği gibi ağızdaki bütün dişleri implant yaptırmak da olası seçenekler arasındadır. Bunun yanı sıra ön diş implant uygulamaları da bu sıralarda çok sık uygulanmaktadır ve başarılı sonuçlar vermektedir. Neredeyse tüm diş eksikliği vakalarında kullanılabilmesi sayesinde, günümüzde oldukça sık bir şekilde uygulanmaktadır.

İmplant Tedavisinde Deneyim Faktörü

Klinik AFM’nin deneyimli implantolojistleri tarafından başarılı şekilde uygulandığı taktirde ömür boyu sürecek bir çözüm olmasının yanı sıra, implant tedavisinin yanlış uygulanması da söz konusudur. Bu yanlış uygulamanın sebebi hasta olabileceği kadar tedaviyi uygulayan hekim de olabilir.

Tam yapılmayan ağız temizliği, çeşitli sebeplere bağlı olarak ortaya çıkabilen diş eti rahatsızlıkları, sigara ya da tütün ürünleri kullanmak, çene kemiğinin güçsüz olması, hastanın genel sağlık durumu ve benzeri faktörler implant tedavisinin başarısız olmasına sebebiyet verir.

Alanında yeterince tecrübesi olmayan bir cerrahın da implant tedavisinin başarısız sonuçlanmasında katkısı olabilir. Alanında tecrübe sahibi bir hekim, hastanın vaziyetine göre kaç tane implant kullanması gerektiğini, kemik yapısının ne kadar dayanıklı olduğu gibi hususları iyi analiz ederek doğru tedavi sürecini uygulamalıdır. İmplant tedavisinde deneyim sahibi ve uzman olmayan hekimler, tedavi sırasında dişin çevre dokularının zarar görmesine neden olabilir. Bu tür vakaların az yaşanması için Klinik AFM, deneyimli ve bilge bir hekim kadrosuna sahip olup implantoloji konusunda tecrübeli hekimler ile iş birliği yapmaktadır.

Başarısız Bir İmplant Tedavisi Nasıl Anlaşılır?

• Şiddetli ve geçmeyen ağrılar.
  • Diş etlerinin iltihaplanma olması.
  • Diş etlerinde çekilme yaşanması.
  • Uzun süren şişme durumları.
  • Yerinden çıkan, oynayan implant diş.
  • Çiğneme sırasında ağrıma ve zorluk.

Başarısız implant uygulamalarının telafisi yapılabilir. Diş ve diş etleri ile çene kemiğinin implant tedavisi için uygun duruma getirilmesi ardından tedavi uygulanabilir.