GÖRÜNMEZ DİŞ TELİ TEDAVİSİ KİMLERE UYGULANABİLİR?

Diş tellerinin dişin ön yüzü yerine iç kısmı olan dile temas eden kısımlarına takılması suretiyle uygulanan tedavi yöntemidir. Lingual Ortodontik Tedavi olarak biline uygulamaya içten diş teli de denilmektedir.

Bilinen klasik diş teli tedavisinde olduğu gibi dişlerde meydana gelen çapraşık durumlar, dizilimde meydana gelen aksaklıklar bu çeşit diş teli tedavisi yöntemi içinde hedef ağız ve diş sağlığı bozuklukları olarak değerlendirilebilir. Dişlerin iç kısmına yerleştirilmesi estetik kaygıları olan bireyler için oldukça memnuniyet verici olmaktadır. İç kısma konuşlanan tellerin dil ile teması sebebiyle yaklaşık olarak iki haftalık bir aşınma süresi oluşmaktadır. Bu dezavantajına rağmen oldukça rağbet gören bir diş tedavi yöntemidir.

Bu Tür Diş Telli Tedavisi İçin En Uygun Adaylar Kimlerdir?

Braketlerin dişlerin iç kısımlarına yapıştırılmasıyla uygulanan diş teli tedavisi bu görünmez özelliği münasebetiyle özellikle estetik kaygısı olan bireyler tarafından oldukça yoğun bir şekilde tercihe edilmektedir. Bu tür diş teli tedavisi uygulaması için herhangi bir yaş sınırından bahsetmek mümkün değildir. Her yaştaki hastaya uygulanabilmektedir.

Görünmez diş teli tedavisi yöntemi çoğunlukla; iş ve sosyal hayatları sebebiyle sürekli etkileşimde ve toplum içinde bulunan insanlar tarafından tercih edilmektedir.

Lingual Ortodontik (Görünmez Diş Teli) Tedavisi;

• Diş gıcırdatma rahatsızlığı bulunan kişilere,
  • Estetik kaygısı olan hastalara,
  • Sosyal hayatı ve iş yaşamı sebebiyle göz önünde olduğundan görünümüne özen gösteren kişilere,
  • Alt ve üst çenesinde dengesizlik olan kişilere,
  • Ağız ve çene yapısında öne doğru kayma olan kişilerde rahatlıkla uygulanabilir bir tedavi yöntemidir.

Ağız ve diş sağlığında sorun var mı? Eğer varsa bu sorun hangi tedavi ile düzeltilebilir? En uygun tedavi yöntemi hangisidir? şeklinde sorulan soruların cevabını bulmak için mutlaka diş hekimi ve ortodontist ziyaret edilmelidir. Bu tür sorular kişinin kendi başına yapacağı bir değerlendirme ile sonuca varılacak türden değildir. Mutlaka diş hekimi muayenesinden geçilmeli ve uygun göreceği tedavi yöntemi ile sonrasında önereceği tavsiyeler birebir uygulanmalıdır. Zira aksi durumlarda diş kayıplarına ya da çene kemiği hasarına kadar giden bir yola girilmiş olabilir.